onsdag 18 maj 2011

SM Deltävling 1 i Malmö

I morgon bär det av mot Malmö och säsongens första deltävling i det svenska mästerskapet som i år körs i en serie om 6 tävlingar.
Malmö har alltid varit min favorit bana då jag haft stora framgångar där genom åren,men i år så ser allt väldigt annorlunda ut,i alla fall för mig.
Ny cykel som jag inte riktigt har lärt mig hantera gör att jag får vara nöjd om jag kvalar in överhuvud taget.
Det är ett riktigt tufft startfält där jag tror att 1:an och 2:an kommer köra under 5,60 och under 5,80 för att kvala in bland dom 8 bästa.
HG som slutade 2:a i SM förra året får nog gälla som favorit i år tillsammans med Lill-Peter som avslutade förra säsongen på ett mycket övertygande sätt.

Jag hoppas det blir mycket köra i helgen då det bara är 100 team anmälda, vilket borde göra att vi får köra en hel del kvalrepor både under lördagen samt söndagen.
Ska också bli kul att träffa skåne grabbarna som jag inte träffat på ett par år.

Förhoppningsvis kommer anna uppdatera bloggen under helgen, annars kan ni nog även hitta resultaten på
srif.se

Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar