tisdag 13 juli 2010

Sammanfattning Orsa

Värmen tar ut sin rätt, har helt glömt att uppdatera!

Efter två dagars kval började söndagen med ytterliggare två kvalrepor. Jag höjde turbotrycket för första gången för att se vilket resultat jag kunde uppnå genom den handlingen.
Tyvärr så räckte inte fästet till, vilket gjorde att jag spann igen på fyran och femmans växel. Detta beror på att bakstötdämparen är alldeles för hård och tyvärr går det inte att göra den mjukare. Men i elimineringen så var vi endast tre stycken, vilket gjorde att jag hade solorepa i första då jag var kvaletta. I finalen mötte jag Häggen som slog ut Patrik Lindgren (men min gamla) i semifinalen.
I finalen hade jag återigen problem med fästet men lyckades ändå återigen köra personbästa men tiden 8,49.

I en annan del av Sveriges slog Anders Blanck till med ett nytt svensktrekord med tiden 8,19, vi grattulerar givetvis!

Nästa tävling blir förmodligen Skellefteå nästa helg!

/Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar