tisdag 17 augusti 2010

Linde Open - 2010

Jag vet att det har varit dåligt med uppdateringar denna sommar,men eftersom jag knappt varit ute på banorna så har det inte heller funnits något att skriva om.

Men i helgen som var så körde jag min 1:a SM tävling för säsongen på Lindesbergs 201 m bana, Efter att ha konstaterat efter Orsa att min Bakdämpare var aldeles för hård,så hade jag inga större förhoppningar på några rökar tider i Linde.

Efter 4 Kvalrepor hade jag endast mäktat med 5,97 sek med aldeles för mycket bakhjulsåka trots att jag körde utan laddtryck på 1-3 :ans växel.

Eftersom det inte går att få dämparen mjukare var jag tvungen att prova något annat inför söndagens elimineringar, så jag ökade däcktrycket i bakdäcket för att få däcket att spinna lite och på så sätt slippa gå på bakhjulet eller ( Backhjulet som HG skulle säga).

I 1:a rundan skulle jag möta Lill- Peter som hade åkt 5,70 tider i kvalet,min enda chans var att ta han på granen vilket jag också lyckades med. Peter hade problem med fästet samtidigt som jag körde 5,95. I samma runda men i paret innan oss backade HG upp sin otroligt snabba tid från kvalet och satte därmed ett nytt svenskt rekord med tiden 5,46 sek..

Med HG i höger bana om mig i semi så hade jag inget att förlora, att åka hans tider tar nog ett tag att lära sig med turbo cykeln,men jag fokuserade på reaktionstiden ännu en gång och var hela 2,5 tiondelar snabbare än HG som trots ännu en kanontid fick se sig slagen av mig. HG körde 5,56 mot mina helgbästa 5,73 och 226 km/h.

Finalen blev en repris av fjolårets final där jag ställdes mot Ingvar Kjällgren. Efter en mycket jämn final så stod åter Ingvar som segrare med endast ett par hundradelars marginal.

Så efter den SM premiären är jag mer än nöjd,och ser fram emot Sundsvall om några dagar.

Stort Grattis till Ingvar för vinsten och ett ännu större grattis till HG för det svenska rekordet!

Ses i Sundsvall

Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar