måndag 6 juni 2011

Sammanfattning och film från Lindesberg SM deltävling 2




Då har vi kommit hem från en mycket lyckad helg i Lindesberg, efter lördagens kval hamnade vi på 1:a plats efter en 5,68 repa. Det ska tilläggas att banan var i mycket dåligt skick,då nästan hela startfältet i PSB hade problem med fästet.

Jag var nog den som hade minst problem då jag lyckades köra 4 kvalrepor mellan 5,68 och 5,78 med hastigheter mellan 220-224 km/h.

På söndags morgonen fick vi köra en testrepa där jag körde 5,75. I elimineringen skulle jag möta min gode vän och klubb kamrat Roberth Häggblom.
Robban hade haft stora problem hela helgen med sin cykel med allt från kopplings problem till quickshifter probs.
Robban fick till kopplingen lagom till elimineringen och körde således sin helg bästa tid 5,85, jag körde 5,70 tror jag det var och gick därmed vidare till semi mot Robban Nilsson.

Robban Nilsson var nog den tillsammans med Johan Andersson som hade mest problem med fästet, men jag visste att man aldrig kan räkna bort herr Nilsson. I semi körde jag min bästa repa för helgen 5,60 och gick därmed vidare till min 3:e raka final i Linde,denna gång mot HG på sin fruktansvärt snabba sugmotor Hayabusa.

HG fick till en riktigt bra reaktionstid 0.080 mot min betydligt sämre 0,190 jag hade 1,50 i 60" mot HG´s 1,60 men jag han aldrig i kapp eftersom HG också åker 220 km/h,så i mål skilde det max en hoj längd.

Åter igen stod alltså HG som vinnare på säsongens 2:a SM deltävling som också denna var på 201m bana,men att jag åker jämt med HG på 201m tycker jag känns bra inför dom 3 402m tävlingar som nu följer.

Efter 2 deltävlingar ligger jag 2:a i SM efter HG.

Nästa tävling blir alltså SM deltävling 3 i Sundsvall helgen 17-19/6

Dom sista 2 veckorna har vi haft rekord många besökare här på bloggen, hela 1000 st... Så tack till er alla som följer oss... Ps. ni får mer än gärna skriva inlägg Ds

Pelle

2 kommentarer:

  1. Grattis till andra platsen, snyggt kört på en 201m bana, jämt ochfint. Så rimligtvis kommer HG att få det jobbigt på 402m. Men den hayan verkar gå nått sjukt bra sedan har han ju nästan samma topspeed som en turbo hoj.

    Men snälla nån, skippa musiken........ Det finns inget bättre än motorljudet, vill man höra musik finns det i datorn.

    Lyckatill i fortsättningen // Peter Sjödin

    SvaraRadera
  2. Ok Peter vi ska ta till oss kritiken ang musiken..

    Ha det bra så länge så kanske vi syns på någon tävling i norr...

    Pelle

    SvaraRadera