lördag 16 maj 2009

Inställd repa...Regn, ilska och oro...

... ni som läst denna blogg tidigare vet att jag (Anna) ibland kan gnälla över arrangemangen ute på banorna. Lätt skadad av mitt yrke som projektledare kan jag ibland tycka att man kan göra vissa saker på ett annat sätt.

Men när man börjar tumma på något så viktigt som säkerheten så blir jag både arg och oroad (i min roll som fru anser jag det befogat). I dag skedde en hemsk olycka på banan en Super Twin Top Gas kraschade efter mål. På varje tävling finns givetvis en ambulans på plats (annars får man inte köra) men den tid det tog för denna ambulans att komma iväg går inte att beskriva. När den är på väg ut så kör en annan vit van (tror att det var saneringsbilen) ut framför, blockar vägen för ambulansen och rullar i väg FÖRE ambulansen ut på banan.

Som tur var gick det bra för killen, vilket ambulansen och den andra bilen kanske visste, men det känns fruktansvärt för oss medtävlande som står och bara ser på, utan att kunna göra något att det tar sådan lång tid!

Det gick ganska fort att plocka upp resterna av motorcykeln vilket gör att man snabbt kan komma igång med racet. Funktionärerna ber motorcyklarna att rulla fram, dom värmer, och rulllar in för att staga.... då upptäcker Micke, en av förarna att ambulansen inte är på plats och alltså inte skulle finnas tillgänglig om något nytt händer! Han rusar fram och får fuktionärerna att avbryta tvävlingen i väntan på ambulansen.

Sen kom regnet och en motorcykel släppte ut olja så nu är det sanering och lunchpaus.
Vi tar och fikar lite!

// Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar