tisdag 26 maj 2009

Nytt däck samt bänkning

Då har jag äntligen fått mina nya däck,däcken som jag använde i Malmö senast var 2 år gamla vilket bidrog till att jag spann alla repor jag körde. Nu har vi fått hem Metzelers nyaste däck som heter Racetec interact ( tror jag) däcken är tillverkade för några veckor sedan så dom är riktigt färska. Dom har även ett mönster som passar riktigt bra för dragracing, med väldigt mycket gummi i mitten och lite mönster.

I går var vi även och bänkade hojjen för att kolla att allt var ok,och allt såg bra ut tyckte min guru ( Dennis) samt Fredde på Schneiders.. Tack till Fredde på Honda City för lånet av bromsbänken.. Vi körde endast 3 svängar för att kolla att hojjen inte gick snålt efter vi byggt om luftintagen.

Till tävlingen i Sundsvall om 2 veckor tar vi med Dennis för att mappa om hojjen för när vi passerar 200 km/h då pressas så mycket luft in i den trycksatta luftburken att vi tror att cykeln inte får tillräckligt med bränsle.

Men om 2 dagar åker vi ner till Malmö för årets första TSDS tävling,denna tävling ingår i Skandinaviska Mästerskapet. Så med nytt däck och bra prestanda i hojjen hoppas vi på riktigt bra tider...
Anna kommer att uppdatera bloggen som vanligt med både filmer bilder och massor av text.

Vi hörs!

Pelle

5 kommentarer:

  1. Hej Anna och Pelle,
    nu har även jag hittat er här i bloggvärlden, jättekul. Jag funderade på om Pelle möjligtvis har någon tävling i närheten då det skulle vara jättekul att få testa på denna typ av fotografering. Här gärna av er.
    Ha det så jättebra!
    Jeanette 070-7974660 (er bröllopsfotograf)

    SvaraRadera
  2. Det luktar 5.40 tider till helgen Pelle :)
    För min del blir det testkörning på närmare håll i helgen... Lycka till i Malmö
    Mvh PSB 2

    SvaraRadera
  3. Hej Jeanette!

    Vad kul att du hittat hit! Sista helgen i Juni tävlar vi i Västerås,på johannisbergs flygfält.
    Anna får ringa dig för mer info.

    // Pelle

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Ingvar! Ja kör jag en 5.40 tid skulle jag bli mycket nöjd,men alla som försökt vet att det är otroligt svårt... Vi hörs säkert under helgen,Anna uppdaterar bloggen som vanligt.

    Pelle

    SvaraRadera
  5. Lycka till i helgen. Önskar att jag kunde vara med er, men istället sitter jag på järnvägen mellan Kalix och Morjärv :-(

    //Berggren

    SvaraRadera