torsdag 28 maj 2009

Snart är vi på väg igen!

Ja då var det dags att packa husbilen, storhandla, lasta motorcykel, fixa kattvakt, larma huset och....... hitta en två veckor gammal laxfilé i den avstängda frysen i husbilen!!! Kan ni förstå hur det luktar???
I vanliga fall städar Anna ur husbilen men för två veckor sedan tog Pelle hand om det, han glömde dock den lilla detaljen att tömma fysen. I dag när jag, Anna, glatt skulle packa in all mat för helgen och öppnar kylen så slås jag av en fruuuuuuktansvärd lukt, gammal lax. Nu efter Klorin, Ättika och nödsamtal till mammor för husmorstips så börjar det lukta lite mindre, men kör ni om en husbil på väg ner mot Malmö som luktar lite konstigt och både förare och passagerare sitter med klädnypor på näsan så kan jag lova er att det är vi! TUTA!


Snart dags för avfärd! Häng med oss i helgen så ska vi försöka hålla er så uppdaterade som möjligt!

Tävlingen i Malmö är den första i Skandinaviska mästerskapen och körs på Meca Dragway.
Banan är 201 meter lång och Pelles rekord (svenskt rekord) är 5.505 sek
Inget nytt svenskt rekord kan tas i helgen då det är en tävling i Skandinaviska mästerskapet men vi hoppas på bra resultat.

// Anna

8 kommentarer:

  1. Hej Pelle läste i ny Street & strip om ombygnationerna i vinter, det ser riktigt bra ut.
    Ser fram imot när du vissar vad en kawsaki går för i sommar.Så lycka till
    MVH Janne SGB 79 "Butcher"

    SvaraRadera
  2. Hej!
    2 veckor gammal lax är inte att leka med, det påminner mig om en bikeweekend för många år sedan när vår fina fläskfile som vi skulle grilla försvan. Den återfanns ett år senare i just frysfacket den var heller inte att leka med.
    Bra reportage i Street & Strip.
    Lycka till. Håller tummarna.
    Mvh
    Peter R Uppsala

    SvaraRadera
  3. Haha, sex laxar i laxsask, den var fin! Kör försiktigt. Vi hörs under den soliga helgen, hoppas vi. Kram nr 18

    SvaraRadera
  4. Lurar på det här med Anonym... jag har ju ett konto.....måste testa....

    SvaraRadera
  5. Att det kan osa katt har jag hört...men inte lax..men tanken på gammal lax gör väl just det.Lycka till på färden, håller tummarna. Kram från Marianne, Gunnar och Adam

    SvaraRadera
  6. Halloj

    Lycka till på Meca.
    Vi håller tummarna.
    Ses väl i Sundsvall annars.

    SvaraRadera
  7. Pelle ! härmed döper jag dig till Örjan Lax ! jag lovar att kalla dig för ditt rätta namn igen när du uppfyllt något av följande kriterier :

    Kör under 8.50 på 1/4 mile
    Kör under 5.40 på 1/8 mile
    Bärgar SM guldet i PSB igen !!

    SvaraRadera